reklama

Diskusia o PALACHOVI.

Minulý týždeň som sa zúčastnil na diskusii o Palachovi v Poľskom stredisku. Pripomenul som si čas, ktorý som prežíval veľmi intenzívne v roku 1969. Diskusiu riadili pracovníci ÚPN,

Písmo: A- | A+
Diskusia  (7)

premietnutý bol aj poľský film o „poľskom“ Palachovi, ako aj o odkaze, ktorý pre nás zanechal svojou obeťou Palach a iní (napr J. Langoš).

 Z informácií, ktoré som sa dozvedel, vyplýva, že Palach chcel svojou obeťou upozorniť, aj na to, že ľahostajnosť a skepsa, ktorá sa začínala šíriť medzi občanmi Československa je pre naše národy a ich budúcnosť až zničujúca. Palach pravdepodobne nevedel o aktivitách „tajnej“ cirkvi na Slovensku, ktorá nezávisle na takýchto aktivitách len pokračovala v činnosti, ktorá vyvrcholila vo Velehrade, Sviečkovej v Bratislave, a.t. ď.

SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

 Časť našej spoločnosti pokračovala v svojej predchádzajúcej činnosti sa poučila a z toho. V mojich spomienkach sa vynorili iniciatívy Charta, aktivity Cirkvi, až došlo k zmene v roku 1989.

 Ja osobne za takéto pokračovanie pokladám aj vývoj na Slovensku a v Čechách ako uvádzam vyššie.

 Aj po roku 1998 vývoj pokračoval, o čom svedčí množstvo publikácií a na Slovensku najmä zákon NRSR č. 125 z 27. marca 1996 o nemorálnosti a protiprávnosti komunistického systému.

 Za veľmi významný pokladám okrem úvodu aj § 1, v závere ktorého sa hovorí: ...bol odsúdenia hodný.

 Ja dokladám, po zoznámení sa s množstvom literatúry, v ktorej sa hovorí o zločinoch komunistického systému aj je odsúdenia hodný.

SkryťVypnúť reklamu
reklama

 Tu naša spoločnosť ostala na pol ceste, a len preto vznikajú rôzne „fámy“ a „interpretácie“, že napr.: veď ten minulý systém ani nebol taký zlý, boli „istoty“, kolektivizácia ani nebola násilná a podobne (a pod týmito „tézami“ sa pokračuje).

 Zrejme nás čaká dlhá cesta, presvedčiť našu spoločnosť, najmä odbornú, že pokiaľ neuzavrieme aj justične túto etapu nášho vývoja, nebude kľud.

Pavel Pospíšil, dôchodca a svedok doby.

6.02.2019

Pavel Pospíšil

Pavel Pospíšil

Bloger 
  • Počet článkov:  277
  •  | 
  • Páči sa:  2x

Som dôchodca a zaujímajú ma právne aspekty nášho politického života. Nekandidujem v žiadnych voľbách. Zoznam autorových rubrík:  SúkromnéNezaradené

Prémioví blogeri

Zmudri.sk

Zmudri.sk

3 články
Juraj Karpiš

Juraj Karpiš

1 článok
Milota Sidorová

Milota Sidorová

5 článkov
Lucia Šicková

Lucia Šicková

4 články
Martina Hilbertová

Martina Hilbertová

49 článkov
Juraj Hipš

Juraj Hipš

12 článkov
reklama
reklama
SkryťZatvoriť reklamu