reklama

Profesor Brunovský odišiel.

(Od nás, ktorí sme ho mali radi), ale aj od všetkých. Je mi smutno, lebo odišiel aj priateľ (dlhoročný) a vzácny. Prvý raz som sa s ním stretol na vojne v Stříbre (1958),

Písmo: A- | A+
Diskusia  (1)

kde sme spolu „mastili kanady“ niekoľko mesiacov. Stretli sme sa tam viacerí absolventi Prírodovedeckej fakulty UK, z rôznych disciplín. Mne si bol blízky najmä Ty a Jožo Jokel. Aj keď Tvoj odchod zo Stříbra za (vrcholovým športom – orientačným behom) – po niekoľkých mesiacoch prerušil naše kontakty na dlhšiu dobu, priateľstvo a spoločný záujem o šport znamenal naše nové stretnutia.

 Po mojom návrate na fakultu a mojej činnosti v TOME (turistický oddiel mládeže) som zistil, že si u susedov (na fakulte matematiky a fyziky UK) a tak sme nemali ďaleko od seba.

SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

 V mojich očiach si vyrástol (skoro de „nebies“), keď som zistil, že si vyrástol v matematike na – pre mňa nebotyčnú úroveň, a poznali ťa, kde – kade po svete. Ja som ťa bral ďalej ako priateľa, čo bolo umocnené, keď Tvoji synovia vyrástli natoľko, že sa zapojili aj oni do TOM-u. A tak sme sa začali stretávať aj častejšie.

 Keď som zistil, že Tvoja matematika je zameraná aj na praktické úlohy, navštívil som Ťa na „matfyze“ – u susedov, lebo som začal robiť na modelovaní prúdenia podzemných vôd a aj v tom si mi mal čo povedať. Len chybou bolo (mojou), že som ako praktik – nematematik ťažko chápal Tvoju exaktnú reč, ale princípy Tvojho matematického myslenia mi hodne aj tak pomohli.

SkryťVypnúť reklamu
reklama

 Po mojom odchode z fakulty po zmenách v 89 roku sme sa stretávali naďalej, aj keď len náhodne, ale o to úprimnejšie, najmä keď sme zistili, že sme aj myslením na spoločnej dĺžke. Naše „náhodné“ stretnutia pokračovali a tak som zistil, že Tvoji chlapci vášnivo hrajú v „Muzičke“. Aj som si ich bol viackrát vypočuť a pozrieť a moje srdce (bývalého tanečníka v rôznych súboroch) zaplesalo.

 A s Tebou som sa stretol naposledy pri jednom z behov Devín Bratislava (Ty na bicykli ja na pešo, bol som pozrieť vnuka) a obnovili sme si trochu spomienky. A úplne naposledy sme sa stretli u milosrdných (nemocnica), kde som ja bol so svojou kožou a Ty myslím s niečím iným.

SkryťVypnúť reklamu
reklama

 Moje prekvapenie pokračovalo, keď mi jeden z vnukov povedal, že sa stretáva „na hokeji“, s Tvojím synom Tomášom na amatérskej báze. Potešilo ma to, a nechal som Ťa pozdravovať, pri čom som si uvedomil, že by som sa znovu s Tebou rád stretol, že musím vyhľadať Tvoj telefón a pozdraviť ťa.

 Nuž nevyhľadám a nestretneme sa, ...tu. Ale dúfam, že sa budem s Tebou stretávať v myšlienkach a v budúcnosti možno aj inak. 

 Milý Paľo, nech Ti je táto naša zem ľahká aj s tou prírodou, ktorú si mal tak rád – Tvoju Bocu, Karpaty, našu spoločnú lásku a všetko to naše, aj so svojimi chybami a nedostatkami.

 Tvoj priateľ

SkryťVypnúť reklamu
reklama

Paľo (Pospíšil), dedo, dôchodca.

P.S. Chýbať budeš celej našej spoločnosti, lebo tak hlboká stopa sa tak ľahko nevytratí.

Pavel Pospíšil

Pavel Pospíšil

Bloger 
  • Počet článkov:  277
  •  | 
  • Páči sa:  2x

Som dôchodca a zaujímajú ma právne aspekty nášho politického života. Nekandidujem v žiadnych voľbách. Zoznam autorových rubrík:  SúkromnéNezaradené

Prémioví blogeri

Adam Valček

Adam Valček

14 článkov
Jiří Ščobák

Jiří Ščobák

752 článkov
Pavol Koprda

Pavol Koprda

10 článkov
Juraj Karpiš

Juraj Karpiš

1 článok
Monika Nagyova

Monika Nagyova

295 článkov
reklama
reklama
SkryťZatvoriť reklamu