reklama

Komunizmus a potreba diskusie!

Pokúsim sa odpovedať jednému diskutujúcemu na môj predošlý blog.  Viete, pán občan Michal 5407, podľa mňa, tým, že povieme, že všetko zlé na tomto svete spôsobil kapitalizmus nič nevyriešime.

Písmo: A- | A+
Diskusia  (27)

To, že sme tu mali oficiálne naplno inštalovanú ideológiu komunizmu, som nepovedal ja, ale iní ľudia zo zdrojov KSČ/KSS. Veď tak učili masy po 40 rokov, že najlepšia ideológia je ideológia marxizmu – leninizmu (teda komunistickej strany) a tak nedali pokoj ani dospelým a na rokoch straníckeho školenia to pumpovali do všetkých hláv, ktoré akceptovali tú česť, že ich strana na pracovisku nominovala do tohto vrcholu vymývania mozgov. (Len na margo toho, ako som sa dostal mimo tejto „cti“ odmietnuť VUML (večerná univerzita marxizmu-leninizmu). Na šťastie som tam mal priateľa, ktorému som vysvetlil, že ja nechcem žiadne povyšovanie, už som „starý“ – mal som okolo 50 rokov a už som to toľko razy počúval, že sa mi to už zunovalo. Mal som šťastie a presvedčil (ho) ich, aby mi dali pokoj). Neviem koľko máte rokov, ale aj viacerí starší si budú pamätať na nápis na Strahovskom štadióne v čase spartakiády: V našej vlasti zvíťazil komunizmus. (autor A. Novotný). Skúsili ste proti tomu voľačo vtedy povedať? My sme sa len uchechtli do hrsti a išli sme ďalej. Neskôr oni povedali, že to bolo predčasné, že budujeme stále ešte vrcholové štádium socializmu, ale sme v tom úspešní, lebo nás vedie KSČ a pod „zástavou komunizmu a Sovietskeho zväzu, komunizmus vybudujeme“. Možno nie som celkom presný, ale manifest komunistickej strany bol do našich hláv tiež vtĺkaný niekoľko razy za života za aktívnej činnosti pedagógov – marxistov.

SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

 Nakoniec veď aj strana a vláda uznala, (tesne pred rozkladom a pod tlakom okolností). Že tie myšlienky (najmä na sovietsky spôsob sa nedajú uskutočniť).

 A aj Váš príspevok na môj blog svedčí o tom, že diskusia o zle, ktoré predstavuje komunizmus je prepotrebná naliehavá najmä teraz, keď sa dostávajú k slovu všelijaké deriváty diktatúry a starí „harcovníci“ sa dajú počuť, že obdobie komunizmu (ale aj iných diktatúr) bolo vlastne dobré, lebo bol pokoj a mali sme chlieb a hry a istotu v zamestnaní.

 Aj našim mladým, ktorí rozmýšľajú, a snažia sa odstrániť korupciu, treba vysvetliť v čom sme žili a kam viedla šialená teória triedneho boja a hľadanie nepriateľov za každú cenu a aj o dôsledkoch, teda kam sme sa dostali v ekonomike vede, mravnosti. Pamätáte sa na termín „všimné“, ako sa nedalo skoro nič vybaviť, kúpiť, zaistiť a na boj o „tringelty“ pre čašníkov, ale tie väčšie ryby sa len usmievali a inkasovali. Najmä na straníckych orgánoch to mali jasné. A pochlebovačov sa našlo toľko, že pokiaľ sa pamätám len na Slovensku bolo 300 tisíc členov KSS.

SkryťVypnúť reklamu
reklama

 Nechcem Vás školiť, hovorím len svoje skúsenosti a poznatky získané štúdiom v školách, ale aj čítaním iných prameňov.

 Viete, ten boj s triedou zlých kapitalistov mal za následok, že po 40 rokoch „socializmu“ aj „oni“ museli skonštatovať, že za vyspelým svetom zaostávame viac ako o polovicu. To aj proti Baťovi máte námietky a súhlasíte s tým ako s ním zatočili? Veď keby k nám neprišli Wolkswagen, Pugeot, Kia, a automobilka v Nitre, a iní, stále by sme sa potkýnali a točili dookola (ako ten pes, ktorý si chce chytiť svoj chvost).

 Keď sa toho chytila naša „kapitálotvorna vrstva (u Mečiara)“, väčšinou to dopadlo zle. (Mám zlý pocit, že ideológia Fica tiež nie je pravé orechové a cesta k lepšiemu).

SkryťVypnúť reklamu
reklama

 A o tých vojnách porozmýšľajme prípadne aj spolu. Ale aj si prečítajme prípadne pozrime na obrazovkách, kto to vlastne bol, ale aj vo svete je teraz, za tými vojnami.

 A na tie voľby poďme, ale vyberajme si dobre. Mám stále dojem, že by sme mali uvažovať aj v zmysle doterajších skúseností a činov.

 U nás v kraji ja uvažujem medzi Krajcerom a Mrvom. Koľko urobil Krajcer vo funkcii ministra (oprava hradov, rozhlas a televízia, začiatok prestavby galérie a pod). Nezabúdajme, že od Sulíka odišiel po tom hlasovaní o Radičovej). Mrva je ešte pre kraj neskúsený (podľa mňa), hoci pre Vajnory urobil toľko, ako nik predtým).

SkryťVypnúť reklamu
reklama

Pavel Pospíšil, dôchodca

Pavel Pospíšil

Pavel Pospíšil

Bloger 
  • Počet článkov:  277
  •  | 
  • Páči sa:  2x

Som dôchodca a zaujímajú ma právne aspekty nášho politického života. Nekandidujem v žiadnych voľbách. Zoznam autorových rubrík:  SúkromnéNezaradené

Prémioví blogeri

Milota Sidorová

Milota Sidorová

5 článkov
Yevhen Hessen

Yevhen Hessen

20 článkov
Martina Hilbertová

Martina Hilbertová

49 článkov
Post Bellum SK

Post Bellum SK

74 článkov
Matúš Sarvaš

Matúš Sarvaš

3 články
reklama
reklama
SkryťZatvoriť reklamu