reklama

A znovu sme oslávili „25“ výročie našej Ústavy

A politici sa búchajú v prsia, ako sú pyšní, že „boli pri tom“, keď sa Ústava schvaľovala a ako je dobre, že ju máme.

Písmo: A- | A+
Diskusia  (1)

Už niekoľko razy som sa vyjadril, že aj ja som rád že máme ústavu takú, ako máme, ale nie som rád, keď sa prehliada, alebo rovno porušuje. A porušovať sa začala už za „otca vlasti“. Pomaly som už alergický, keď sa používa tento „terminus technikus“, a nie som sám. A porušovanie pokračovalo za p. Fica a pokračuje ďalej.

 Dňa 30. 9.2017, som si vypočul v relácii k veci na RTVS známych expertov, p. Fogaša a 

p.Drgonca, ktorí sa vyjadrili aj k tomu, ako sa s ústavou zachádza. (Rozdelenie moci). Veď predsa keď niečo Ústavný súd povie, (Nález ÚS), tak ho treba rešpektovať a nie tento nález „interpretovať“ a a konať po svojom. Ústavný súd rozhodol , že boli porušené ústavné práva (poslanca Gaulidera), keď ho zbavili mandátu. Páni z vládnej moci, na čele HZDS - Mečiarom a Gašparovičom, si našli interpretáciu, že Gaulider sa sám vzdal dopredu mandátu.

SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

 A nečisté (podľa mňa neústavné) konanie sa prejavovalo aj ďalej najmä pri reštitúciách. Konalo sa tak, ako to vyhovovalo vládnúcim (a štátnym agentúram). Neústavné bolo konanie v niektorých prípadoch, podľa mojich vedomostí, aj konanie pri zákone č. 229 a aj pri ďalších vlnách reštitúcií. Darmo ústavný súd vyriekol nález k zákonu č. 180, (konanie podľa zákona č. 503) vtedajší ObPÚ spolu s katastrom rozhodol, že oni to vidia inak, lebo.....

 A zdá sa, že aj nový zákon o pozemkových spoločenstvách nie je čistý.

A tak sa naše dedičné pozemky (neprededené, alebo chybne reštituované), zdá sa dostanú do tých správnych rúk, novodobých „poľnohospodárskych podnikateľov“, ktorým páni zo SMERU otvorili dvere dokorán.

SkryťVypnúť reklamu
reklama

 Milé na tom je, že ani GP, ani Predseda vlády, ani legislatívci z ministerstva pôdohospodárstva na tom nevidia nič zlé, ....lebo.

 A tak, ústava – neústava, valec ide ďalej.

Pavel Pospíšil, dôchodca, september 2017

Pavel Pospíšil

Pavel Pospíšil

Bloger 
  • Počet článkov:  277
  •  | 
  • Páči sa:  2x

Som dôchodca a zaujímajú ma právne aspekty nášho politického života. Nekandidujem v žiadnych voľbách. Zoznam autorových rubrík:  SúkromnéNezaradené

Prémioví blogeri

Juraj Hipš

Juraj Hipš

12 článkov
Zmudri.sk

Zmudri.sk

3 články
Jiří Ščobák

Jiří Ščobák

752 článkov
Martina Hilbertová

Martina Hilbertová

49 článkov
Iveta Rall

Iveta Rall

87 článkov
Milota Sidorová

Milota Sidorová

5 článkov
reklama
reklama
SkryťZatvoriť reklamu