reklama

Pozemky a konanie prokuratúry a súdov

Od roku 2006 (7) sa pokúšame dostať sa k dedičskému konaniu po starých rodičoch manželky. Jedná sa najmä o podiely v pozemkovom spoločenstve (urbariáte). Vec sa začala zauzlovať najprv na okresnom súde, kde sudcovia nevedeli, čo j

Písmo: A- | A+
Diskusia  (3)

 Nuž nás odsudzovali a platili sme kde-kade súdne poplatky a nič. Celá séria vyvrcholila v roku 2013, keď nám (notárke) ObPÚ (Obvodný pozemkový úrad) oznámil, že o podiely po starej matke sa nikto neprihlásil. Náš údiv sa znásobil, keď sme zistili, celý problém je už ukončený, čo ObPÚ, súdy a Správa katastra zatajovali do r. 2013. Pozoruhodná je najmä skutočnosť, že Rozhodnutie o veci existuje od roku 2009 a my sme zavádzaní spolu s advokátom, a platíme a platíme.

 A to sme zistili z príslušného Rozhodnutia ObPÚ, že boli pravdepodobne vyplatené (pre nás) značné financie z predaja pozemkov, ktoré boli uložené na okresnom súde a na účte pozemkového spoločenstva tretej osobe. 

SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

 Z rozhodnutia sme sa dozvedeli, že okrem našich práv boli porušené aj vlastnícke práva k pozemkom členov spoločenstva, ktoré ide predávať ObPÚ spolu so Slovenským pozemkovým fondom záhradkárom, bez ich vedomia na základe „prevodu“ pozemkov spolu s nevysporiadanými podielmi (predtým podielmi neznámych vlastníkov) na štát, čo je zrejmé bránenie výkonu vlastníckych práv.

 Dosť zábavné bolo, že Generálna prokuratúra sa vecou zaoberala 2 roky a celú vec s rôznych dôvodov zamietla. Celá vec bola natoľko zmanipulovaná, že sme urýchlene podali podanie na Krajský súd, od ktorého sme chceli, aby vyriešil najmä problém „verejná listina“, teda či nešlo na ObPÚ (teraz Okresný úrad) o nezákonné manipulovanie s dokladom (zoznam členov urbariátu v minulosti, ktorý bol základným dokladom pri konaní o vrátení pozemkov), po „manipulovaní“ s pozemkami za totality. A krajský súd konal. Po dodaní dokladov, že manželkina rodina (teda aj manželka) je oprávnenou osobou, rýchlo poslal vec na riešenie na odvolací súd (Najvyšší súd), bez toho, aby sa sám zaoberal problémom verejná listina, o čo som žiadal. Keďže som nevidel dôvod takéhoto konania požiadal som o nahliadnutie do spisu.

SkryťVypnúť reklamu
reklama

A to som len prevrátil oči ďalší raz. Svoje konanie pani sudkyňa KS nezdôvodnila a priložené doklady zo spisu svedčia no tom, že ide o neodôvodnené prieťahy.

 Medzičasom som z poverenia trestného odboru nahliadol do príslušného spisu aj na ObPÚ, kde som zistil aj ďalšie skutočnosti. ObPÚ pridelil neoprávnenej osobe len časť podielov ale okresný súd vyplatil z depozitu celú sumu. Podobne pozemkové spoločenstvo vyplatilo na pokyn ObPÚ neoprávnenej osobe náhradu za ďalšie predané pozemky. Príslušné doklady som nechal okopírovať a obratom poslal na gen. prokuratúru ako dôležité doklady, ktoré jednoznačne svedčia o nezákonnej činnosti s pozemkami a bránenie vo výkone vlastnckych práv. GP mi oznámila, keďže vec je odložená a nepovažuje dodané doklady za nové, ktoré by zmenili podstatu rozhodnutia nebude sa s vecou zaoberať. Podobne GP – legislatívny odbor mi po viac ako 6 mesiacoch skúmania mojej žiadosti o podanie na ÚS o nesúlade nového zákona o pozemkových spoločenstvách s Ústavou oznámil, moja žiadosť je neodôvodnená a preto návrh na ÚS nepodá Ako dôvod pán prokurátor uviedol intertempolárny charakter zákonov, ktoré platili za totality. (Bez toho aby uviedol čo i len jeden z týchto zákonov).

SkryťVypnúť reklamu
reklama

 A tak vec trčí na najvyššom súde a Pozemkový fond ide predávať „naše podiely“ spolu s podielmi členov pozemkového spoločenstva a podielmi „nevysporiadaných“ (neznámych) vlastníkov záhradkárom. Som zvedavý za akú cenu a či vôbec bude žiadať od záhradkárov nejaké financie. A keď si predstavíme možný rozsah pozemkov vo všetkých spoločenstvách na Slovensku, ide o „perfektný“ obchod, so ziskom, za ktorý by sa nehanbili ani šmejdi, ani manipulátori s DPH a iní šikovníci.

Pavel Pospíšil, dôchodca

Pavel Pospíšil

Pavel Pospíšil

Bloger 
  • Počet článkov:  277
  •  | 
  • Páči sa:  2x

Som dôchodca a zaujímajú ma právne aspekty nášho politického života. Nekandidujem v žiadnych voľbách. Zoznam autorových rubrík:  SúkromnéNezaradené

Prémioví blogeri

Karolína Farská

Karolína Farská

4 články
Juraj Karpiš

Juraj Karpiš

1 článok
Milota Sidorová

Milota Sidorová

5 článkov
Jiří Ščobák

Jiří Ščobák

752 článkov
Yevhen Hessen

Yevhen Hessen

20 článkov
reklama
reklama
SkryťZatvoriť reklamu