reklama

Sekularizmus

Tak sme sekulárny štát alebo nie. Pokiaľ viem naša ústava zaručuje, že štátne zriadenie sa neviaže na žiadnu ideológiu ani náboženstvo.  Zaručuje náboženskú slobodu.

Písmo: A- | A+
Diskusia  (5)

Myslel som si, že pominuli časy, kedy ma ako asi 12 ročného chlapca začal hrešiť jeden funkcionár alebo kultúrny pracovník, prečo nosím krížik a čo tým chcem povedať? Tak si pripadám, znovu ako na pranieri, keď sa mi čudujú, že som sa zúčastnil pochodu za rodinu spolu so zhromaždením na námestí SNP. Ja som nevidel na myšlienkach, ktoré propagovali účastníci (radosť zo života, z rodiny, z detí) nič zlého., Škoda, že ste aj Vy tam neboli a stvorenými očami a srdcom.

 A dáva sa to do spojenia s vatikánskou zmluvou a tým sa uvádza, že sme pripútaní k hlavnému náboženstvu. Vyčíta sa, že Dzurindova vláda sa zviazala umožniť prácu katolíckej cirkvi prácu na „mravnom formovaní obyvateľstva“. 

SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

 Nuž dovoľujem si opýtať sa: čo je na tom zlé, keď niekto chce formovať národ na určitých mravných zásadách po 40 rokoch formovania národa na princípoch manifestu komunistickej strany, triedneho boja a proletárskeho internacionalizmu. (Však pani Zuska K..)

A znovu sa chcem opýtať: vieme, aký je rozdiel medzi manifestom komunistickej strany a desatorom, mimochodom základným „zákonom“ nielen katolíckej cirkvi, ale aj židovstva a všetkých kresťanských náboženstiev? Obe tieto „normy“ majú 10 bodov. Manifestu ale chýba: nepokradneš, namiesto lásky má triedny boj, namiesto nedotknuteľnosti súkromného majetku propaguje a realizuje poštátnenie všetkého (dokonca aj pôdy malých roľníkov a kovo roľníkov, ktorí v pote tváre dorábali obživu pre svoje rodiny) a tak by som mohol pokračovať..

SkryťVypnúť reklamu
reklama

 Prosím, prečítajte si kázeň arcibiskupa Cyrila Vasiľa z púte v Šaštíne. Máte niečo proti myšlienkam ktoré vyslovil? Dúfam že nie. Mnohí moji priatelia aj ľahostajní zdvihli obočie a zamysleli sa. A j on bol na pochode (spolu so zástupcami iných náboženských denominácií).

Pavel Pospíšil, dôchodca, pozorovateľ

Pavel Pospíšil

Pavel Pospíšil

Bloger 
  • Počet článkov:  277
  •  | 
  • Páči sa:  2x

Som dôchodca a zaujímajú ma právne aspekty nášho politického života. Nekandidujem v žiadnych voľbách. Zoznam autorových rubrík:  SúkromnéNezaradené

Prémioví blogeri

Milota Sidorová

Milota Sidorová

5 článkov
Juraj Hipš

Juraj Hipš

12 článkov
Karolína Farská

Karolína Farská

4 články
Pavol Koprda

Pavol Koprda

10 článkov
Lucia Šicková

Lucia Šicková

4 články
reklama
reklama
SkryťZatvoriť reklamu