reklama

Fico nie!

Asi sa treba zamyslieť nad všetkými kandidátmi (aj akútne potenciálnymi) na prezidentský stolec v najbližších prezidentských voľbách, a zamyslieť ako sa správali v doterajšej politickej činnosti.  Pán Fico sa najmä v kresle premiéra správa tak, ako by mu patrila celá naša republika aj s obyvateľmi. Títo sú dobrí práve na to, aby ho volili a keď ho zvolia, nedodržiava sľuby, dokonca zdá sa ignoruje aj súčasné zákony prostredníctvom iných členov Smeru vo vláde a štátnych orgánoch neprospechu svojich „poddaných“. Nie len tých, ktorí majú námietky k jeho činnosti, ale pravdepodobne aj svojich priaznivcov.

Písmo: A- | A+
Diskusia  (0)

Mám obavy, ako by to dopadlo, s jeho činnosťou v budúcnosti v kresle prípadného prezidenta. Jeho pravdepodobný postoj k veciam občanov sa dá predpokladat podľa jeho súčasnej činnosti. Po zistení stavu v zákonoch, ktoré usmerňujú činnosť sociálnej poisťovni som mu napísal list, v ktorom som mu povedal na rovinu, čo si myslím o jeho niektorých vzťahoch k občanom. Povedal som mu na rovinu, že jeho niektoré činy považujem za pokrytecké, keď dokonca dáva na obdiv naše nízke dôchodky na medzinárodnom fóre a na druhej strane necháva svojho nominanta na generálneho riaditeľa, aby konal tak že Sociálna poisťovňa „poštátňuje príspevky“ niektorých občanov do dôchodkovej poisťovne. Ide totiž o to, že Sociálna poisťovňa používa zákon 461/2003 aj u poistencov, ktorí ukončili svoj aktívny život v zmysle platenia do dôchodkovej poisťovne ešte pred účinnosťou tohto zákona. Použil som svoj prípad. Platil som do dôchodkového zákona podľa zákona 446/2001 až do 31.12.2003. K tomuto dátumu som ukončil svoju činnosť.

SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

Zákon 461/2003 vošiel do účinnosti od 1.1.2004, keď som ja už nebol platcom sociálnej poisťovne do dôchodkového poistenia. Teda podľa mňa Sociálna poisťovňa použila zákon, ktorým ma poškodila (a pravdepodobne aj viacerých občanov SR), hoci nebol ešte v platnosti. Zároveň som mu pripomenul aj jeho hlasovanie, pri ktorom bol proti tomuto zákonu, teda dobre pozná pozadie schvaľovania a dokonca aj to že zákon bol aj (aj podľa vtedajšieho prezidenta retroaktívny.

Pán premier poveril svoju kanceláriu, aby žiadala kanceláriu generálneho riaditeľa Sociálnej poisťovne o vysvetlenie tejto „kauzy“ pretože on nemôže dať príkaz, ako má konať. Keď som po viac ako mesiaci dostal odpoveď zo sociálnej poisťovni, ktorá je presvedčená, že koná správne, opýtal som sa (pravdepodobne pracovníka premierovej kancelárie, či je spokojný s odpoveďou, povedal mi neslano – nemastno, že oni nič nemôžu konať. Na moju námietku, že politická zodpovednosť padá na vládu, povedal mi, niečo ako, že nemám pravdu, teda si vymýšľam.

SkryťVypnúť reklamu
reklama

Nuž dal som celý prípad na súd pre podozrenie zo zneužívania funkcie verejného činiteľa. Tým myslím SP a jej vedenie. Teraz čakám.

Píšem preto podrobne, lebo som presvedčený, že premiér súhlasil s tým, že SP použila pri zamietnutí mojej žiadosti zákon, ktorý nebol v čase, keď som prestal platiť do SP na dôchodkové poistenie účinný. Okrem toho premier súhlasí stým, že SP používa retroaktívny zákon, proti ktorému hlasoval (spolu aj so súčasným generálnym riaditeľom SP).

Pre mňa z toho vyplýva, že ho nezaujímajú „aktivity“ jeho významných spolu straníkov, ktoré sú rozhodne také, že poškodzujú občanov. Hlavne, že to vyhovuje financiám SP a teda aj štátnej pokladnici.

SkryťVypnúť reklamu
reklama

Keď k tomu pripočítam, aké zákony sa schvaľujú za jeho vlády, (Zákon o pozemkových spoločenstvách, predtým zákon o vyvlastňovaní pôdy pod diaľnice, súčasne pripravovaný zákon o vyvlastňovaní pôdy pod veľké investície), musím mať obavy pred jeho správaní sa v prípadnej funkcii prezidenta. A to som neuviedol jeho zaujímavé postoje v kauze Čentéš a pod.

A takýchto prípadov, keď sú poškodzovaní občania v kauzách, ktoré mal priamo pod palcom (vyjadrenie na tlačovej konferencii (prípad Malinová), ale aj inak, keď môže zasiahnuť prostredníctvom orgánov, ktoré priamo riadi, (kauza Cervanová) a iné.

Z týchto vecí je myslím odôvodnený môj postoj a teda aj skutočnosť že neverím, že v takýchto a v podobných situáciách sa nebude v kresle prezidenta starať o osud občanov. Z toho pre mňa vyplýva, že ho nebudem voliť, ak bude kandidovať. Myslím si že nastal čas, aby začala výmena politických garnitúr. Budem teda voliť niekoho z tých, ktorí v doterajšej našej politickej histórii sa nezúčastňovali na týchto a iných škodlivých kauzách. Dajme šancu inej generácii, keď nás existujúca politická reprezentácia toľko razy sklamala.

SkryťVypnúť reklamu
reklama

Dôchodca

Pavel Pospíšil

Pavel Pospíšil

Bloger 
  • Počet článkov:  277
  •  | 
  • Páči sa:  2x

Som dôchodca a zaujímajú ma právne aspekty nášho politického života. Nekandidujem v žiadnych voľbách. Zoznam autorových rubrík:  SúkromnéNezaradené

Prémioví blogeri

Juraj Karpiš

Juraj Karpiš

1 článok
Juraj Hipš

Juraj Hipš

12 článkov
Milota Sidorová

Milota Sidorová

5 článkov
Adam Valček

Adam Valček

14 článkov
Jiří Ščobák

Jiří Ščobák

752 článkov
reklama
reklama
SkryťZatvoriť reklamu